Des de sempre havia pensat en fer el batxillerat d'humanitats pur, perquè no m'agradaven les matemàtiques ni res... Però quan vaig començar quart de la ESO, vaig dubtar sobre si realment voldria estudiar lletres en lloc de números.
A principi de curs em van posar en dos crèdits variables que no vaig escollir, perquè jo havia escollit de literatura. I vaig haver d'anar a dos de ciències, un de trigonometria un altre de química. Al principi no m'agradava perquè pensava negativament de que allò no era el que jo savia fer i vaig demanar que em canviessin però no van voler. Així que vaig haver d'esforçar-me per a no suspendre. I amb el temps no sé perquè em va començar a agradar... Potser també pel professor, perquè era divertit i no veia la ciència tant avorrida com ho havia vist fins aquell moment. Inclús vaig seguir apuntant-me als crèdits de ciències. I a la meitat del curs quan ens van dir que haviem de començar a triar el que voliem fer, va resultar que jo no savia què volia fer!
I finalment vaig escollir aquest batxillerat per descart, és a dir, el batxillerat tecnològic no m'agradava perquè en un futur no vull estudiar cap inginyeria i com no savia qué carrera voldria estudiar i les lletres no les veia per a mi vaig decidir apuntar-me al batxillerat científic.
1 comentario:
El contingut de la redacció està força bé. Ara passo a desglossar-te'n la correcció:
Adequació: la finalitat del text (argumentativa) està totalment acomplerta. El registre utilitzat (estàndard) també és del tot correcte. L'emissor en aquest cas també ben utilitzat, en tant que al títol del text ja ens apuntes que parlaràs sobre la teva persona.
Val 2 punts, tens 1'75.
Coherència: en general, no està malament, però hi ha algunes cosetes que s’entendrien millor amb més informació. P.ex.: "a la meitat de curs, quan ens van dir..."(no sabem de quin curs estàs parlant, hauries de concretar que encara parles de 4t d'ESO).; "aquest batxillerat per descart" (no sabem de quin parles, del científic?); "apuntar-me"(en un llistat?, millor si dius matricular-me o estudiar).
Val 2 punts, 1'25 punts.
Cohesió: falten signes de puntuació i conjuncions per a una correcta comprensió, sobretot comes i punts i seguit. També n'hi ha alguns que estan mal utilitzats (p.ex.: "ni res, però"; "un de trigonometria i una altre..."; "no m'agradava,"; "I amb el temps..."-estaria millor a banda, sembla una altra etapa, separada de l'anterior, no?; "A la meitat del curs..."-sense "i"-; "Finalment...-sense "i"-).
Falta algun pronom feble: "jo N'havia escollit UN de literatura".
Val 2 punts, tens 0'5 punts.
Correcció: les faltes d'ortografia no són massa abundants.
P.ex.: havia pensat a fer; pensava que allò (sense "de"); com jo l'havia vista (en lloc d'"ho"); fins i tot (no "inclús"); sabia; enginyeria; quina carrera voldria estudiar; exclusió (no “descart”).
Val 4 punts, tens 2'6 punts.
No està malament, però estic segura que pot estar molt millor. És la primera, fixa't amb els teus punts febles i reforça'ls. Ànims!
Total: 6'1
Publicar un comentario